کد خبر: ۶۹۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
ارزیابی نمایندگان ملت از نمایش دستاوردهای کروز در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو
به گزارش خبرخودرو، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه کروز در خصوص تولیدات شرکت این شرکت گفت: علاوه بر این نمایشگاه در گذشته نیز بازدیدی از محصولات کروز در دیگر نمایشگاه‌ها داشتم و معتقدم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در عرصه خودرو و صادرات در توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور موثر می‌دانم .
نقش تعیین کننده تولیدات کروز در بهبود کیفیت خودروسازی/ اتکای کروز به نخبگان داخلی است

به گزارش خبرخودرو، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه  بازدید از غرفه کروز در خصوص تولیدات شرکت این شرکت گفت: علاوه بر این نمایشگاه در گذشته نیز بازدیدی از محصولات کروز در دیگر نمایشگاه‌ها داشتم و معتقدم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در عرصه خودرو و صادرات در توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور موثر می‌دانم .

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مسئولان اقتصاد کشور باید نگاهی بنیادی برای اشتغالزایی داشته باشند، افزود: معتقدم همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در این مسئله ورود کرده و تقویت کننده بینان‌های تولیدی باشد که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود برآن تاکید داشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت‌های شرکت کروز اظهار داشت: چنین فعالیت‌های در عرصه اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار است و نمایندگان مجلس می‌توانند با ورود به حوزه تقیینی برای رفع مشکلات و تکمیل قوانین کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های اجرایی نیز در این مسئله به جدیت ورود کنند، گفت: کشور ما امروز نیازمند چنین صنایع بارزی است و بکارگیری  مدیران نخبه و جوانان متخصص در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

شریعتی با بیان اینکه شرکت کروز نیز چنین رویکردی را مد نظر قرار داده است، افزود: این شرکت امروز نقش تعیین کننده‌ای در تولید خودرو باکیفیت در کشور و توسعه آن دارد .

گفتنی است؛ شرکت صنایع تولیدی کروز در نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو 1402، که از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مرداد برگزار شد، فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

مجموعه کروز در این نمایشگاه محصولات و قطعات پیشرفته را که با استفاده از فناوری‌های بومی ساخته شده‌اند، به نمایش گذاشته بود و اهدافی چون عرضه محصولات جدید، افزایش سطح داخلی سازی قطعات، نمایش محصولات بومی سازی شده و کمک به جهش تولید خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین؛ شرکت کروز بالغ بر 14 هزار نیروی انسانی مشغول به کار دارد؛ این شرکت با راه اندازی واحد تحقیق و نوآوری پروژه داخلی سازی قطعات پیچیده خودرو را کلید زده است. این ماموریت با اتکا به توان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور انجام می‌شود. شرکت کروز به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین قطعه ساز ایران و غرب آسیا شناخته می‌شود.
 
نمایندگان ملت در حاشیه بازدید از غرفه کروز تاکید کردند که این مجموعه تولیدی نقش تعیین کننده‌ای در بهبود کیفیت خودروسازی کشور ایفا می‌کند.  

نقش تعیین کننده تولیدات کروز در بهبود کیفیت خودروسازی/ اتکای کروز به نخبگان داخلی است
 
اکبرتالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در جریان تلاش‌های واحد خودکفایی و قطعات فناورانه شرکت کروز قرار گرفت.

 کارشناسان این شرکت در جریان این بازدید تاکید کردند واحد خودکفایی کروز با داخلی سازی قطعات خودرو موفق شده، از خروج بالغ بر شش میلیون یورو جلوگیری کند. اکبر تالارپشتی همچنین از بخش قطعات فناورانه نظیر ایربگ،ECU و ACU  نیز دیدن کرد.

این نماینده مجلس در پایان این بازدید گفت: جوانان مبتکر و خوشفکر در ایران پر تعداد هستند که باید از توانایی آنها در صنعت و تولید استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کروز توانسته بخشی از جوانان خلاق و نخبه را جذب کند، خاطرنشان کرد: کروز با اتکا به نخبگان داخلی با سرعت قابل قبولی مسیر رشد و توسعه را طی کرده است.
 
نقش تعیین کننده تولیدات کروز در بهبود کیفیت خودروسازی/ اتکای کروز به نخبگان داخلی است

کروز می‌تواند الگوی سایر بخش‌های صنعت خودرو شود

علی جدی عضو کمیسیون صنایع در مجلس نیز در حاشیه بازدید از غرفه کروز گفت: در شرایط فعلی مصرف کننده و تولید کننده در صنعت خودرو هیچ اختیاری ندارند و دولت تمام اختیارات را در اختیار خود گرفته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس در همین رابطه شرکت کروز را یک مجموعه خصوصی موفق دانست که می‌‎تواند الگویی برای تمام صنعت خودروسازی باشد. وی در همین رابطه می‌گوید: شرکت کروز موفق به تولید قطعات خودرویی با حساسیت بالا شده است و در عین حال به کیفیت و رضایت مشتریان خود نیز توجه دارد و در واقع خشنودی مشتری و توسعه را همزمان به پیش می‌برد. این الگو می‌تواند در تمام صنعت خودرو به کار گرفته شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: «اکنون دولت هم تولید کننده خودرو است و هم تنظیم گیری می‌کند؛ در چنین شرایطی، تنظیم گری می‌تواند برای بخش خصوصی ایجاد مانع کند و به ضرر آنها تمام شود. به همین دلیل دولت باید خودروسازی‌های بزرگ را به بخش خصوصی واگذار کند.»
 
مجموعه کروز توانمندی‌هایش را به نمایش گذاشته است

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه کروز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم برگزاری نمایشگاه‌ها نشانه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: در طول چند سال اخیر شاهد برگزاری نمایشگاه‌های زیادی بودیم و این امر همانند آنچه که در مجموعه کروز دیدیم بسیار امیدوار کننده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس با اشاره به اینکه بکارگیری نیروهای جوان، متخصص، متعهد و تحصیل کرده داخلی، زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در کشور است، اظهار داشت: مجموعه کروز شایستگی و توانمندی‌هایش را در این رابطه به نمایش گذاشته است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه با وجود نیروهای کارآمد در کشور امکان تولید بسیاری از قطعات کمیاب فراهم شده است، افزود : با توجه به این پتانسیل‌ها ضروری است تا مسئولین وزارت صمت توجه جدی‌تری به بخش خصوصی داشته باشند.

وی تنها راه نجات کشور را  اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تاکید کرد: همانگونه که شاهد هستیم هرجا  بخش خصوصی حضور پیدا کند، موفقیت‌های چشمگیری به وجود می‌آید.

نماینده مردم سیرجان در مجلس خاطر نشان کرد: مردم از عملکرد مسئولان در بخش اقتصاد و خودرو گلایه دارند و باید برای رفع این مشکلات بخش خصوصی واقعی را مورد حمایت جدی در عمل قرار بدهیم تا تولیدات داخلی چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ کمیت افزایش یابند.
 
نقش تعیین کننده تولیدات کروز در بهبود کیفیت خودروسازی/ اتکای کروز به نخبگان داخلی است

نمایش پویایی تحقیقات در واحد مرکز تحقیقات( R&D) کروز

بهزاد رحیمی، نماینده مردم کردستان نیز در در حاشیه بازدید از غرفه کروز در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با اشاره به موفقیت‌های شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: مرکز تحقیقات( R&D) شرکت کروز بسیار فعال و پویا در زمینه تحقیقات و توسعه مشغول به کار است.

وی با ابراز امیدواری از فعالیت‌های این شرکت برای توسعه محصولات خود افزود: چنین اقداماتی را اولین قدم‌ها برای توسعه محصولات و در نهایت ارائه محصولات باکیفیت می‌دانیم و نگاهی صادراتی به تولیدات این شرکت داریم.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس با بیان اینکه 90 درصد قطعات شرکت کروزدر خودروسازی کاربرد دارد، اظهار داشت: این درصد بسیار خوبی است و می‌تواند زمینه ساز تولیدات محصولات داخلی باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"